Skal man lykkes på Internett nytter det ikke å spille på feil bane. Det er mange faktorer som spiller inn, og hvorvidt du vil bli sett, kommer an på hvor attraktiv nettsiden din er. Det kan være gjennom å vise til gode resultater gjennom «proof of payments». Dette er bare en av tingene som gjør at man kan lykkes på Internett. Man trenger ikke begrense tilbudet til å gjelde bare Internett, for kanskje har man et selskap som yter tjenester til offentlig sektor eller privatpersoner, da er det viktig at man har en nettbutikk.

1. Sosiale Medier

Det er på SoMe man kan promotere seg selv helt gratis. Selv om for eksempel Facebook har betalt annonsering, kan man bruke sin konto for å gjøre det gratis. Det er klart man kan nå enda lenger ut med betalte ads, men er det målgruppen din mon tro? Bruk heller tid på flere sosiale medier samtidig, det fins mange av dem. Det gir organiske treff eller ekte besøkende.

2. Gjøre lesere til kunder

Det er viktig å slå til på riktig tidspunkt og gi de beste tilbud akkurat når leserne er med. Man kaller det å skaffe henvisninger, som konverteres til passiv inntekt. Lag en trakt og led lesere til en landingsside, også kalt hjemmeside.

3. Skaffe faste kunder og tilbakevendende salg

Ved å gi kundene hjelp og tilby dem nyhetsbrev, vil e-post adresser bli tilgjengelig. Fyll brev med gode tilbud og løsninger på deres problem. Dette vil man kunne gjøre med såkalte CTA, call to action uttalelser.

4. Bruk en digital markedsføringsekspert

Alle smarte tips er ikke gratis. Men bruker man litt penger i en ekspert på området, vil man faktisk gi drømmen en sjanse. Det er ikke tall på hvor mange som mener de skal klare ting selv eller klager på at de ikke har råd. De vil forbli i rennesteinen, mens du vil ta bedriften din til nye høyder.

5. Fokus på kjernevirksomhet

Har man et produkt som selger godt, må man aldri bli for opphengt i alt annet. Det tar tid og koster penger. Det er nemlig kjernevirksomheten din som skaper verdi. Man bør bruke noe penger på å outsorce side-virksomheten som å promotere seg på nett. Det kan være innholdsskriving, webdesign eller SEO.